el Govern anuncia mesures per fer front als lloguers-Covid19
A l’espera que es publiquin al BOE les mesures adoptades pel Govern en relació als lloguers, els avancem resumidament en què es concretaran les mateixes:
* una vegada aixecat l’estat d’alarma, no es podran interposar desnonaments contra les persones vulnerables sense alternativa habitacional en els 6 mesos posteriors.
* Tots els contractes que estiguin a punt de vèncer queden prorrogats automàticament.
* Per a aquells inquilins (afectats per ERTEs, reduccions de jornada, autònoms amb caiguda d’ingressos…) s’obre una línia de microcrèdits al 0% i sense comissions que es podran retornar en un termini de 6 a 10 anys, perquè puguin atendre el pagament del seu lloguer.
* Per a aquelles persones que malgrat aquesta ajuda no puguin atendre el pagament de la renda, el Govern ha anunciat que es farà càrrec del deute generat per tal motiu.
* L’estat garantirà el cobrament dels lloguers als petits tenidors d’habitatges, mentre que els grans tenidors vindran obligats a realitzar reduccions de fins al 50% o a aplicar moratòries en el pagament (a prorratejar en un termini de fins a 3 anys).
Tant punt es publiqui el Decret que ha de implementar les mesures anunciades els hi notificarem.